8.4.2008

Vaaleanpunaista palvelua

Minä olen elämäni aikana käynyt kolmessa silmälasiliikkeessä. Ensimmäinen meni konkurssiin, joten kävin Nissenillä ja Instrumentariumilla. Vaikka Nissen kuulostaa ranskalaiselta automerkiltä, niin siitä huolimatta se voittaa tuon toisen kaamean sanahirviön.

Kävin tarkastamassa näköni Nissenillä. Toisin kuin instrussa paikalla ei ollut valkeaan lääkäriin takkiin pukeutunut tekohymy, vaan asiallisesti pukeutunut vanhempi mies henkilö joka rauhallisuudellaan toi mieleen paikallisen räätälin. Miehestä huokui kelloseppämäinen tarkkuus ja valpas ilo työstään. Sain asiantuntevaa palvelua ilman turhaa pelleilyä tai venkoilua.

Tänään kävin uudestaan Nissanilla. Linssi oli irronnut aurinkolaseistani. Olin hoitanut oman osani työstä eli lyönyt palat tiskiin. Mies katosi takahuoneeseen ja viiden minuutin kuluttua lasit olivat ehjät. Ei maksanut mitään. Tämä on hyvää palvelua. Siellä toisessa paikassa yritetään aina myydä jotain, mutta Nissenilla tiedetään että tyytyväinen asiakas palaa.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

jiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa miiiiiiitääääääääääää